23 Ιουνίου 2014

Πίτσα με φέτα, αντζούγιες και κάπαρη





             Αντε λες, καλοκαίρι είναι, να φάμε μια διαφορετική εκδοχή πίτσας.  Εφτιαξα μια πίτσα για λίγους λοιπόν, αφού χρησιμοποιίησα αντζούγια που η γεύση της δεν είναι αγαπητή από πολλούς. Όσοι όμως την τρώνε, την τρώνε για τα καλά!.



           

ΠΙΤΣΑ ΜΕ ΦΕΤΑ, ΑΝΤΖΟΥΓΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΑΡΗ

Υλικά: 

      2)      200 γραμμάρια τυρί φέτα τριμμένο
      3)      150-200 γραμμάρια ρεγκάτο τριμμένο
      4)      Φιλέτα αντζούγιας κατά βούληση (εγώ χρειάστηκα 15 φιλέτα)
      5)      ½ πράσινη πιπεριά κομμένη σε κυβάκια
      6)      15 περίπου τοματίνια κομμένα στη μέση ή μια ντομάτα κομμένη σε φέτες
      7)      1-2 κουταλιές της σούπας κάπαρη στραγγισμένη από την άλμη της και ξεπλυμμένη
      8)      1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
      9)      3 κουταλιές της σούπας λάδι
     10)   1 ½ κουταλιά της σούπας πελτέ ντομάτας
     11)   1-2 τσιμπιές ρίγανη
     12)   Σουσάμι 



Διαδικασία:

                Φτιάχνουμε αρχικά το ζυμάρι της πίτσας όπως λέει η παλιότερη συνταγή που έχω δώσει εδώ. 

                Όσο το ζυμάρι ξεκουράζεται, ετοιμάζουμε  τα υπόλοιπα υλικά.  Σε ενα τηγάνι ρίχνουμε το λάδι και  σοτάρουμε σε αυτό το κρεμμύδι καλά μέχρι να γυαλίσει και να μαραθεί ελαφρώς. Δεν χρειάζεται να καεί τελείως . Μόλις είναι έτοιμο το ρίχνουμε σε ένα μικρό μπολ, μαζί με το λάδι από το σοτάρισμα και προσθέτουμε τον πελτέ ντομάτας. Ανακατεύουμε καλά. 

                Ανάβουμε την ηλεκτρική μας κουζίνα έτσι ώστε να προθερμανθεί ο φούρνος.

                Παίρνουμε το μεγάλο ταψί του φούρνου της κουζίνας (ή δύο μικρότερα) και απλώνουμε πάνω του μια λαδόκολλα. Την αλείφουμε με λάδι και βάζουμε το ταψί στην άκρη. Στον πάγκο της κουζίνας ανοίγουμε με την βοήθεια ενός πλάστη το ζυμάρι της πίτσας. Το βάζουμε πάνω στη λαδωμένη λαδόκολλα και απλώνουμε πάνω του το μίγμα του κρεμμυδιού με τον ντοματοπελτέ. Κατόπιν πασπαλίζουμε με τα ανακατεμένα τυριά και στρώνουμε επάνω στην πίτσα τις αντζούγιες, την ψιλοκομμένη πιπεριά, την κάπαρη και τα ντοματίνια. Πασπαλίζουμε με τη ρίγανη και ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο. 

                Με ένα πινέλο βρέχουμε με νερό περιμετρικά το στεφάνι της πίτσας και το πασπαλίζουμε με το σουσάμι έτσι ώστε αυτό να κολλήσει επάνω στο ζυμάρι. 

                Ψήνουμε την πίτσα στους 180 βαθμούς για περίπου 20 λεπτά ή μεχρι να ροδίσει.

Καλή επιτυχία!!!




24 σχόλια:

  1. Καλημέρα Χρυσαυγή μου!!!! Καλή εβδομάδα!!! Η πίτσα σου είναι για λίγους και μου θυμίζει λίγο τη γαλλική πισαλαντιέρ αλλά με περισσότερα υλικά... που σημαίνει ότι είναι πιο νόστιμη 'Ένα περίεργο πράγμα... ενώ με τα ψάρια δεν τα πάω καλά (αν και τώρα το καλοκαίρι τρώω μερικές φορές ως ενήλικο άτομο που έπαψε να κάνει "μπλιάαααχχχχ" όταν τα βλέπει) οι αντζούγιες δεν με χαλούν καθόλου ή μάλλον μου αρέσουν κιόλας!!! Οπότε η πίτσα σου είναι ό,τι πρέπει και η παρουσίασή της είναι τέλεια!!!!!!
    Φιλιά πολλά!!!
    Καλά να περνάτε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Κική μου!
      Χαίρομαι που σου αρέσει η πίτσα αυτή.
      Οι αντζούγιες πρέπει να σου πω, εγώ που είμαι τεράστια αντζουγολάτρης, δεν συγκαταλέγονται στην κατηγορία "ψάρια"... !!!!!! Ειναι κάτι πάνω από αυτά! Είναι μεζές από τους λίγους. Και πολύ καλά κάνεις που τις τρως λοιπόν.

      Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου!
      Ανταποδίδω και σε σένα τα μέγιστα. Να περνάς καλά και να ξεκουραστείς το καλοκαίρι!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Την αντζούγια την ΄΄έκλεβα΄΄από τον μεσημεριανό ουζομεζέ του πατέρα μου.Την έσπρωχνε διακριτικά προς το μέρος μου για να μην αισθανθώ άσχημα που του΄΄ στερούσα΄΄-αυτή,αλλά και πολλές άλλες-λιχουδιές που συντρόφευαν την καθημερινή συνήθεια.Τελικά πόσο όμορφο είναι να διαχειρίζεται κάποιος σωστά τις αναμνήσεις του....Πόσο παρήγορο είναι να ανατρέχεις στις χαρούμενες στιγμές,που ναι μεν δεν αναπαράγονται,όμως φιλτράρουν τα συναισθήματα και δίχως να φορτίζεσαι ,αναθεωρείς την βάση της χαράς,και διακρίνεις την πολυτέλεια της.Εκτιμάς την παρηγοριά που επικάθεται διακριτικά πάνω σου και απλά χαμογελάς,μάλλον με νοσταλγία.
    Έτσι λοιπόν Χρυσαυγούλα μου,θα την τιμήσω την πίτσα σου!Και με το παραπάνω!!!!
    Πολλοί υποστηρίζουν ότι η αντζούγια έχει ΄΄επιθετική΄΄γεύση ,εξαιτίας της αλμύρας της.
    Εγώ θα πω ότι έχει καθοριστική γεύση για να μείνει αξέχαστη.Και μάλιστα σε πίτσα.
    Μένω λοιπόν στις κοντινές και απολύτως επιθυμητές φωτογραφίες,στις οποίες οι αντζούγιες ΄΄πλέουν΄΄στον τεθλασμένο διάδρομο που οι διάσπαρτες ντομάτες έχουν νοητά χαράξει.Συμπλέουν ήρεμες με τα υπόλοιπα υλικά ,αναλογιζόμενες ότι έχουν επιτύχει τον σκοπό τους.Όχι να επικαλύψουν με την δυναμική τους τα υπόλοιπα συστατικά,αλλά να τα ενισχύσουν με την αποφασιστικότητα της ιδιαίτερης γεύσης τους.
    Μια θάλασσα νοστιμιάς που δαμάζεται από ικανούς καραβοκύρηδες,όπως είναι η ισορροπία στην αρμονία της γεύσης και φαίνεται να έχει επιτευχθεί από τις γενναίες δαγκωματιές που παρατηρώ στο κομμάτι της πίτσας.Που τορπιλίζεται από πληθώρα υλικών ,αλλά χαρακτηρίζεται από την γαλήνη της σύμπλευσης τους.
    Πολύ θα ήθελα να ήμουν στο κρουαζιερόπλοιο που θα έπλεε στα περιπετειώδη ΄΄νερά΄΄ του,που θα μου πρόσφερε τις γευστικές απολαύσεις που υπόσχονται οι εικόνες και φυσικά οι ι΄΄ατρόμητοι΄΄ συνδυασμοί που συχνά επιλέγει να μας χαρίσει η φίλη μου Χρυσαυγή με επιτυχία.
    Καλή σου μέρα Χρυσαυγούλα μου!!!!!!!!!!!!!Να είστε καλά και σας στέλνω πολλά πολλά φιλιά!!!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Φωτεινή μου γλυκιά!
      Εσύ έκλεβες την ανζούγια από το πιάτο του πατέρα σου κι εγώ από το ντουλάπι της γιαγιάς μου όπου υπήρχε πάντα ένα βαθύ πιάτο με ελαιόλαδο και ξύδι και μέσα του αντζούγιες.
      Εκοβα δύο φετες ψωμί, της βουτούσα -αν έχεις το Θεό σου- μέσα στο λάδι, έβαζα 5-6 αντζούγιες πατεταγμένες στη μία φέτα και την καπάκωνα με την άλλη. Κρυφά και ένοχα μην με δει κανένας.....
      Λυσσούσα για αυτό το σάντουιτς ακριβώς όπως λυσσούσα λίγη ώρα μετά αφού το έτρωγα!!

      Τελικά οι παιδικές αναμνήσεις είναι ωραίες όταν έχουν περιπέτεια και "παρανομία"!!!

      Σε φιλώ πολύ πολύ Φωτεινούλα όπως πάντα άλλωστε!

      Διαγραφή
  3. Οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους!

    Είμαι σαρδελοφάγος κι όπως αντιλαμβάνεσαι μαγεύτηκα από την πρότασή σου!
    Η τελευταία φωτογραφία, με το δαγκωμένο κομμάτι πίτσας, απλά το εισπράττω σαν τελευταίο γαστριμαργικό μαρτύριο.

    Κίσις
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλη μου Ζαμπία,
      μπορεί στα φρούτα να μην τα βρίσκουμε, αλλά στις αντούγιες είμαστε κάτι σαν αδελφές ψυχές.

      Ήξερα ότι θα σου άρεσε η πίτσα αυτή από τον τίτλο και μόνο.
      Κίσεζ κι από μένα μαζί με ένα λίτρο παγωμένο νερό ή μπύρα!!!! .... θα χρειαστεί μαζί με την αντζούγια!

      Διαγραφή
  4. Δε με νοιάζει που έχει αντζούγια....ΣΤΕΙΛΕ!!!! ΘΑ ΤΗ ΦΑΩ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό δεν μπορώ λοιπόν να το καταλάβω!
      Να τρως με τρέλα το ντιπ αντζούγιας και να μην τρως την αντζούγια!!!!
      Πρέπει να το ελέγξουμε το θέμα και η καλύτερη μέθοδος είναι να φας την πίτσα μου μπας και αλλάξεις γνώμη για τον θεϊκό αυτό μεζέ!

      Διαγραφή
  5. Αν και τα θαλασσινά δεν είναι το φόρτε μου, το συγκεκριμένο το τιμώ!!
    Πόσο μάλιστα όταν είναι μέρος πίτσας.
    Το μόνο που μού έλειψε από το παραπάνω σκηνικό είναι ένα παγωμένο ποτήρι μπύρας με την υγρασία να στάζει και να αφήνει να φαίνεται η ξανθιά θεά :D
    Καλημέρα, καλή εβδομάδα & πολλά φιλιά!!

    Υ.Γ. Αρχίζω πλέον να κρατώ σημειώσεις για τους μεζέδες που λέγαμε ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σκεφτείς ότι η μπύρα είναι το ΜΟΝΟ αλκοόλ που πίνω με το φαγητό, αν σκεφτείς ότι ακούω μπύρα και λιώνω..... τότε Δήμητρα εντόπισες μια τεράστια παράλειψη στην ανάρτησή μου.
      Το αναγνωρίζω!! Το σφάλμα μου είναι αδιόρθωτο!

      Κράτα εσύ σημειώσεις για το τι θέλεις να φάμε και κρατώ κι εγώ μετά μανίας σημειώσεις για το ποιες είναι οι διατροφικές σου συνήθειες, τι σου αρέσει και τι όχι... Βλέπεις, μου αρέσει πάρα πολύ να μαθαίνω τι τρώνε οι άνθρωποι που με ενδιαφέρουν. Ειναι ένα από τα "βίτσια" που λέγαμε!!! χαχαχαχα

      Καλό βράδυ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  6. Δεν θα πω όχι, κι ας ανήκω στους όχι-και-τόσο φαν της μικρής αντζούγιας...
    Θα σε εμπιστευθώ και θα τη δοκιμάσω! Όλα τα άλλα υλικά τα αγαπώ. Και άλλωστε μιλάμε για πίτσα, τι είμαι για να πω όχι, καμιά περίεργη;;;
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαα
      Ντρέπεσαι να πεις ότι δεν σου αρέσει η πίτσα με αντζούγια βρε?
      Μίλα ελεύθερα εδώ μέσα! Είμαι δημοκρατική με τους αναγνώστες μου.

      χαχαχαχαχχααχχαχαχααα

      Σε φιλώ κι εγώ!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Μες στο μυαλό μου ήσουν. Έχω πάρει υλικά για μια παρόμοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την περιμένω με τρέλα Κική μου!!!!!!
      Είδες μερικές φορές? Οι εποχές μας οδηγούν σε συνταγές παρόμοιες!!!
      Τι όμορφο που είναι αυτό!

      Διαγραφή
  8. Λαχταριστή η πίτσα σου! Ό,τι πρέπει για βραδιές ποδοσφαίρου στο σπίτι, όπως σήμερα, και όχι μόνο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νομίζω πως με τέτοια πίτσα όλοι όσοι δεν τρώνε ψάρι, θα το φάνε!!Εγώ αν και λατρεύω τα ψάρια δεν έτυχε ποτέ να τα φάω σε πίτσα! Δεν χρειάζετε να σχολιάσω πάλι τις φωτογραφίες σου...τέλειες...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εναλλακτικη πιτσα!!! εγω τις ατζιουγιες σταματησα να τις τρωω οταν εμαθα τι ειναι!!! μπλιααααξξξξξ!!! νομιζα ηταν κανενα τουρσι οπως τα αγγουρακια η οι πικλες !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Noμίζω πως όπου μπαίνει η ατζούγια δίνει ωραία γεύση.
    Για τους δύσκολους ίσως και πολτοποιημένη στη σάλτσα να μην τους φαίνεται.

    Εγώ πάντως την τρώω χωρίς δισταγμό

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εμείς πάντως την τρώμε για τα καλά!!!!
    Και μαζί με μπυρίτσα θα είναι... μούρλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χρυσαυγή μου, συνδύασες υλικά που αγαπώ (σαρδέλες και κάπαρη). Έτσι τη βρίσκω πολύ του γούστου μου και πολύ θα ήθελα ένα κομματάκι! Γίνεται;
    Καλό σου απόγευμα!
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γεια στα χέρια σου,Χρυσαυγή μου!Επιτέλους μια διαφορετική πίτσα!
    Γλυκιές καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολυ μεσογειακα τα υλικα,και μου φερνει μυρωδιες ελληνικες,απο ουζομεζε! Πολυ μου αρεσουν οι πιτσες που ειναι πιο "χωριατικες" και δεν εχουν απλα πανω ενα τυρι και ενα ζαμπον.Καλο βραδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10